Kuidas ennetada ja peatada juuste hooajalist väljalangemist?

Mõnda aega tagasi vaatasime, kuidas vähesest päikesevalgusest tulenev D-vitamiini puudus põhjustab juuste hooajalist väljalangemist. Seekord selgitame, kuidas juuste väljalangemine välja näeb ja kuidas seda peatada.

Täiskasvanud inimese peanahal on umbes 100 000 karvanääpsu, mis vajavad toitaineid, mille tagab neile terve peanaha verevarustus. Juuksed ei kasva pidevalt, vaid läbivad kahte erinevat faasi: kasvu- ja puhkefaas.

Normaalse juuste kasvamise tsükli puhul on 90% juuksekarvadest kasvufaasis ja 10% puhkefaasis. Kui puhkefaasis olevate juuksekarvade arv suureneb kasvufaasis juuksekarvade arvelt, ei suuda organism väljalangevaid juuksekarvu parajal hulgal taastada ja juuste väljalangemine muutub märgatavaks.

 Järgnevalt mõned praktilised nõuanded, mida järgides saad ennetada või isegi vältida juuste hooajalist väljalangemist kevadel:

  • Viibi kevadel päikese käes ja varu endale talveks D-vitamiine!Toiduga saab D-vitamiini suhteliselt piiratult, samas suvekuudel piisab vajaliku D-vitamiini hulga tekkimiseks sellest, kui nägu ja käsivarred saavad umbes 20 minutit päikest päevas. Seetõttu katsu ka juba kevadel peesitada ning leia endale toidulisandid, kust saaksid vajaliku kogus
    e D-vitamiini.

Peamisteks D-vitamiini allikateks on rasvane kala (lõhe, tuunikala, sardiin, makrell), munakollane ja maks. D-vitamiini päevane vajadus 20-25 mikrogramm. Rohkem informatsiooni D- vitamiini kohta saad siin. http://www.kaltsium.ee/index.php?id=1&sub=19

    • Ära unusta ka teisi vitamiine. Juuste puhul pea silmas B-grupi vitamiine (liha, kala, spinat, spargel, kaunviljad, kartul, tatrapuder, õllepärm), rauda (loomamaks, hirsipuder, mereannid, peet, tomatid, õunad, viinamarjad), vaske (mereandides, munades, kuivatatud puuviljades, piimatoodetes), omega-3 ja -6 rasvhapped (külmpressitud taimeõli, kala), tsinki (idudes ja kliides, munades, pähklites, leht- ja juurköögiviljades), joodi (merikapsas, kalas), road, mis on valmistatud želatiiniga, „maitsevad“ juustele kõige enam (lihasült, kalatarretis).
  • Joo piisavalt vett. Vesi on alati meie keha jaoks oluline, ära unusta seda joomast.
  • Hoidu stressist! Alati kerge öelda, aga vahel nii raske teha. Kuid isegi kui on olnud pingeline periood, anna kehale peale seda puhkust ja püüa nautida elu ja unustada see, mis stressi tekitas.
  • Tee trenni. Kevadel on väga hea hakata jalutamas käima. Kehaline koormus tagab meile hea vereringluse, sh. toitainete parema kättesaadavuse ka juustele.
  • Hoolda peanahka õigesti. Pea silmas, et pese pigem peanahka kui juukseid.
  • Masseeri peanahka ringjate liigutustega. Kasulik oleks teha seda iga päev 5 minutit.
  • Õige shampoon. Kui sa tead juba, et sul on suurenud väljalangemine kevadel ja sügisel, siis hakka pesema juba varakult juuste väljalangemise vastase shampooniga, mis aitab seda ennetada.
  • Raviampullid. Kui tunned, et olukord on ikka päris kontrolli alt väljas, siis kasuta ampulle peanahale.

Kui juuksed langevad välja vaatamata mitmekülgsele toitumisele ja õigele hooldusele, peaks pöörduma perearsti poole ning laskma teha põhjaliku vere- ja kilpnäärmehormoonide analüüsi, samuti kontrollima vere rauasisaldust. Uurida tasub ka tähtsaimate “juuksevitamiinide” – biotiini, vitamiini B12 ja foolhappe kogust veres.

Ilusat ja rahulikku kevadet!