Aega napib? Just siis peab võtma aega enda jaoks!

Elutempo on peaaegu kõigil noortel naistel liiga kiire: me käime tööl, õpime või täiendame end, kanname hoolt kodu ja teiste pereliikmete eest ning kõige selle virr-varri keskel kipume iseenda ära unustama. Kui see juhtub, võib tulemuseks olla stress või isegi depressioon.

Hiljuti avaldas üks mees naistele mõeldud veebiportaalis arvamusloo naise ilust ja kinnitas, et naise teeb ilusaks sära tema silmis.

Kas sinu silmad säravad? Või kipub kohustuste koorem seda sära röövima? Tahaksid olla puhanum, enesekindlam, rahulolevam, keskendunum, energiast pakatavam? Millest küll alustada?

Siin on mõned lihtsad nipid, mis aitavad enda eest hoolt kanda ka siis, kui aega napib:

Õpi ütlema „ei“

Jõuad töölt koju ja laps juba ootab, et aitaksid tal koolitükke teha, siis helistab ema ja tahab sinuga lobiseda, sõbrannad tahavad külla tulla…, aga alati ei pea kõigile ja kohe vastu tulema. Tee endale head ja ütle „ei“! Keegi ei pahanda, kui ütled viisakalt, et vajad tõesti praegu natuke enda jaoks aega, et „patareisid laadida“. Õpi seda tegema: see annab sulle aega ja ruumi ning kergendab koormat, mida tunned end õlgadel kandvat.

Palu abi

Palu abi, selles pole midagi imelikku. Tegelikult inimestele isegi meeldib, kui neid appi palutakse – nad tunnevad end siis vajalike ja olulistena. See on suur abi, kui keegi käib sinu eest toidupoes ja teeb näiteks õhtusöögi valmis. Ära püüa kõike ise teha, las igal pereliikmel olla mõni kohustus kanda. Palu vahel ema appi kodu koristama või korralda näiteks aiatöödeks talgupäev ja kutsu sõbrad appi.

Maga piisavalt

Rootsi teadlased tegid sel kevadel avalikuks uuringutulemused, mis tõestavad, et väljend „beauty sleep“ (iluuni) pole müüt, vaid tegelikkus. Need uuringus osalenud, kel jäi uneaeg väheseks, kaotasid atraktiivsuse ja nägid välja haiglased. Teadlased väidavad, et on avastanud võtme, mis avab hea väljanägemise saladuse, ja selleks on hea uni. Kui magad öösiti kaheksa tundi, näed välja seksikam, tervem ja atraktiivsem!

Päeva esimesed viis minutit kulugu… venitustele

Kui päev algab stressiga – ruttu, ruttu, kell on juba nii palju! -, siis võib stressirohkeks kujuneda kogu päev. Targem on ärgata viis minutit varem, tõusta rahulikult, venitada end nii pikaks kui võimalik, siis painutada ette, käed maha, ja taas oma keha venitada. Kui tunnetad oma keha ning hingad sügavalt sisse ja välja, tunned end päeva alguses hoopis pingevabamalt.

Käi jala

Kasuta ära kõik võimalused värskes õhus liikuda! Kiire kõnd ja jooks, nagu ka iga teine treening, vallandavad organismis endorfiine ehk õnnehormoone, mis aitavad stressi peletada. Kui trenniks aega pole, siis pargi vähemalt tööle sõites auto kaugemale, või kui kasutad ühistransporti, tule peatus või paar varem maha. Kas või mõni minut värskes õhus liikumist säästab tegelikult ka su aega, sest oled siis tööle hakates keskendunum.

Leia aega puhata

Näpista teadlikult aega puhkepausideks, kus paned kõik töömõtted ja mured kõrvale. Muuseas, viis minutit vaikust on parem kui 30 minutit teleka ees!

Kanna ilusaid rõivaid

Kui sa riietud hästi, on ka enesetunne parem. Kasuta ka kvaliteetseid ilutooteid: näiteks salongides müügil olevate juuksehooldusvahenditega püsivad juuksed kauem puhtad ja on tervemad!

Mõnule vannis

Miski muu ei aita paremini lõõgastuda kui kuum vann. Õhtune vanniskäik on parim ka seetõttu, et vanni ei saa sa oma tööasju ega arvutit kaasa võtta!

Ära lase väikesel segadusel end häirida

Keskendu sellele, mis on hetkel olulisem, koristada jõuad ka hiljem. Maailm ei kuku kokku, kui sul vahel mõni tolmurull põrandal lendleb.

Osta aega

Kasuta ära teenuseid, mida pakutakse, nagu näiteks kodukoristus, pesu pesemine ja triikimine.

Püüa päikest

Kui töötad siseruumides, püüa saada päiksesevalgust! Kui võimalik, söö suvisel ajal lõunat väljas. Päike on asendamatu energiaallikas!

 

Kasutatud allikad:

www.thefreedomexperiment.com

www.thesun.co.uk